Termeni și Condiții

Prin folosirea site-ului alinaiorgulescu.ro; sanovera.ro și a aplicației SANOVERA, Beneficiarul acceptă oferta de servicii de pe alinaiorgulescu.ro; sanovera.ro și aplicația SANOVERA și Termenii și Condițiile serviciului, împreună cu Politica privind protectia datelor cu caracter personal și Politica de utilizare Cookie-uri.

I. PĂRŢILE ACORDULUI

1. PRESTATORUL, denumit generic “SANOVERA” reprezentat prin una dintre firmele partenere sau colaboratoare de mai jos:

SANOVERA S.R.L.

CUI: RO50993245

COM. GHIOROC, SAT. CUVIN, NR. 180, JUD. ARAD, ROMANIA

şi

2. BENEFICIARUL, persoana fizică sau juridică care achiziţionează online sau prin intermediul aplicației cursul pus la dispoziţie de către PRESTATOR,

denumite în continuare în mod colectiv “Părțile” și în mod individual “Partea”

având în vedere că :

• PRESTATORUL pune la dispoziţia BENEFICIARULUI cursuri online de formare;
• BENEFICIARUL doreşte achiziţionarea cursului

au convenit să încheie prezentul acord în următoarele condiţii:

II. OBIECTUL ACORDULUI

1. Obiectul acordului îl reprezintă vânzarea online de către PRESTATOR a cursurilor prezentate pe platforma onlinealinaiorgulescu.ro; sanovera.ro și a aplicației SANOVERA” BENEFICIARULUI. In cazul achizitiei de produse si/sau servicii online prin magazinul online al PRESTATORULUI, Comanda (“Comanda”) efectuata pe cale electronica de catre Beneficiar pe orice site web sau prin intermediul aplicației apartinand acestuia constituie Contract.

III. DURATA ACORDULUI

1. Prezentul acord intră în vigoare din momentul achiziţionării de către BENEFICIAR a cursului (cursuruilor) pus(e) la dispoziţie de către PRESTATOR şi încetează la data comunicată în prealabil BENEFICIARULUI pe site-ul alinaiorgulescu.ro; sanovera.ro și a aplicației Sanovera sau subpagini ale acestuia.

IV. PREŢUL ACORDULUI ŞI MODALITĂŢI DE PLATĂ

1. Prețurile cursurilor vor fi cele comunicate pe paginile de vânzare individuale pentru fiecare curs în parte.
2. Plata se va putea face online, cu cardul, prin transfer bancar sau ordin de plată și se achită integral în momentul plasării comenzii.
3. În cazul achitării prin rate, prețul cursului va fi comunicat pe paginile de vânzare individuale pentru fiecare curs în parte.
4. In momentul plasarii comenzii se va emite o factura proforma cu termen de plata de 5 zile care va fi transmisa pe e-mail cumparatorului.
5. Factura fiscală se va emite la data debitării sumei în contul PRESTATORULUI (conform extrasului de cont) sau după confirmarea plății în contul BENEFICIARULUI (conform extrasului de cont).

6. Toate sumele achitate in avans pentru cursuri ce se vor desfasura la o data ulterioara sunt nereturnabile.

V. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR

V.1. PRESTATORUL se obligă:
1.1. Să pună la dispoziţia BENEFICIARULUI cursuri live sub formă de webinar + task-uri concrete + misiuni, așa cum sunt ele prezentate pe paginile de vânzare ale curusurilor individuale și în aplicația dedicată acestor cursuri.
BENEFICIARUL nu va fi nevoit să instaleze nici un soft suplimentar în afară de aplicația deja menționată.
Dacă BENEFICIARUL nu va putea participa LIVE la ora stabilită anterior de către BENEFICIAR, PRESTATORUL se obligă să pună la dispoziţia BENEFICIARULUI cursurile sub forma unor înregistrări.
1.2. Să ofere accesul BENEFICIARULUI pe platforma de Curs – în cazul de față – aplicația Sanovera. Sub fiecare video PRESTATORUL, angajaţii ori interpuşii acestuia vor oferi BENEFICIARULUI o serie de task-uri pe care acesta va fi nevoit să le facă. În unele cazuri stabilite în mod unilateral de către PRESTATOR, BENEFICIARUL va găsi și diverse materiale adiționale care să îl ajute în absolut fiecare etapă.

1.3. Să ofere PRESTATORULUI cursul prin metoda „educație prin joacă”.
1.4. Să ofere BENEFICIARULUI accesul la o Comunitate de suport, sub forma unui grup privat de curs.
1.5. Să ofere serviciile solicitate în cele mai bune condiții şi la termenele comunicate în prealabil BENEFICIARULUI şi stabilite în mod unilateral de către PRESTATOR.
1.6. Să verifice prezența BENEFICIARULUI la programul de instruire pentru durerile articulare inflamatorii.
1.7. Să ofere acces la cursul de instruire pentru durerile articulare inflamatorii şi după desfăşurarea lui.

2. BENEFICIARUL se obligă să:
2.1 Să achite prețul convenit pentru serviciile contractate, la termenele prevăzute în prezentul acord. In cazul in care Beneficiarul nu onoreaza termenele de plata comunicate de PRESTATOR, acesta din urma este absolvit de obligația acordării serviciilor de instruire online sau de livrarea produselor comandate.
2.2. Să participe la toate orele de instruire în vânzări online.
2.3. Să folosească întreaga competenţă profesională şi experienţă în domeniu.
2.4. Să îi comunice PRESTATORULUI informații cu privire la rezultatele obţinute în urma cursului, indiferent de suport.
2.5. Să respecte întocmai, integral şi la timp toate task-urile pe care PRESTATORUL, angajaţii ori interpuşii acestuia i le dau pe toată perioada cursului.
2.6. Să respecte întocmai regulile de comunicare pe grupul de suport stabilite de PRESTATOR și să nu foloseasca un limbaj nepotrivit sau licențios pe acest grup la adresa PRESTATORULUI sau a oricărui alt participant în cadrul cursului.
2.7. Să nu pună la dispoziţia nici unui terţ, indiferent de metodă ori suport, cu titlu gratuit sau oneros, cursul pus la dispoziţia sa de către PRESTATOR.
2.8. Îşi dă acordul pentru ca PRESTATORUL să folosească numele și imaginea sa, precum şi orice altă dată, informaţie, valoare ori statistică care conţine persoana BENEFICIARULUI, activitatea ori rezultatul său în urma cursului, pentru promovare și publicitate în ceea ce priveste comunicările sale publice şi în campaniile de marketing ce promovează participarea la curs în orice formă (inclusiv site-ul, social media TV etc.), fără ca PRESTATORUL să fie ţinut la vreun cost faţă de BENEFICIAR.
2.9. Îşi dă expres acordul pentru filmarea şi fotografierea sa în cadrul cursurilor ce fac obiectul prezentului contract, ori ulterior absolvirii cursului dar în strânsă legătură cu acesta, precum şi pentru utilizarea imaginilor în cadrul materialelor video care se vor realiza de către PRESTATOR
2.10. Îşi dă expres acordul ca materialele video menționate, drepturile de imagine și orice materiale video realizate de către PRESTATOR în legătură cu cursul ce face obiectul prezentului contract să fi cesionate PRESTATORULUI cu titlu exclusiv, pentru toate teritoriile lumii, PRESTATORUL având, incluzând fără limitare dreptul exclusiv pentru: utilizarea, afișarea, expunerea, comercializarea, publicarea, dreptul de a reproduce integral sau parţial materialele, promovarea și distribuirea în orice format (inclusiv, fără limitare, televiziune, video, audio, internet, dispozitive și sisteme de comunicații mobile și electronice) şi în orice modalitate considerată oportună de către PRESTATOR.

2.11 Își dă expres acordul sa fie contactat cu informații despre cursuri promoționale și produse auxiliare prin intermediul comunicărilor online. Cu toate acestea, veți avea opțiunea de a vă abona sau dezabona de la astfel de comunicări. De asemenea, la orice comunicare online din partea noastră sau a partenerilor noștri de încredere, veți avea ocazia să indicați că nu mai doriți să primiți materialele noastre de marketing direct.

VI. RĂSPUNDERE

1. Fiecare dintre părţi este răspunzătoare pentru îndeplinirea întocmai, integrală şi la timp a tuturor obligaţiilor asumate prin prezentul acord.
2. Acceptarea Termenilor și condițiilor site-ului se confirmă prin bifarea checkboxului corespunzător din site și/sau prin trimiterea Comenzii și/sau prin efectuarea unei plăți online. Prin accesarea site-ului, crearea Contului și utilizarea site-ului acceptați în mod expres și neechivoc Termenii și condițiile site-ului în ultima lor versiune comunicată în cadrul site-ului.

3. Ulterior creării Contului, utilizarea conținutului echivalează cu acceptarea modificărilor intervenite asupra Termenilor și condițiilor site-ului și/sau a versiunilor actualizate ale Termenilor și Condițiilor Site-ului. Sunteți responsabil pentru verificarea versiunii finale a Termenilor și Condițiilor ori de câte ori utilizați site-ul

4. Părţile stabilesc de comun ca în cazul în care BENEFICIARUL pune la dispoziţia unui terţ cursul fara acodrul expres al PRESTATORULUI (art V.2.7 din acord) acesta va fi ţinut la plata către PRESTATOR a sumei de 1.000 EUR/obligaţie încălcată cu titlu de daune interese.

VII. CLAUZA DE CONFIDENŢIALITATE

1. BENEFICIARUL se obligă să păstreze confidenţialitatea faţă de terţi, să nu dezvăluie sub nicio formă şi prin niciun mijloc, să nu utilizeze în nicio modalitate, fie direct, fie indirect, fie în folos propriu, fie în folosul altuia, niciun fel de materiale, acte, date, informaţii rezultate din/în legătură cu clauzele prezentului contract sau altor aspecte confidenţiale aparţinând PRESTATORULUI, de care BENEFICIARUL a luat la cunoştinţă în orice mod pe durata contractului.
2. Obligaţia de confidenţialitate, astfel cum este prevăzută mai sus, se menţine în sarcina BENEFICIARULUI timp de 10 (zece) ani de la data încetării prezentului contract. Prin informatii confidentiale se intelege orice informatie apartinand PRESTATORULUI sau tertilor cu care PRESTATORUL are relatii de afaceri sau privind activitatea acestora si care este transmisa de catre PRESTATOR in executarea Contractului, precum si orice imprejurare relevanta legata de Beneficiar (inclusiv, dar fara a se limita la cele prevazute la lit. a) – c) de mai jos), indiferent daca aceasta informatie a fost transmisa de catre PRESTATOR sau terti, primita de catre PRESTATOR in forma scrisa, orala sau in orice alt mod, si care se refera inclusiv dar nelimitat la:
a) Planurile de afaceri, de marketing si financiare ale PRESTATORULUI, precum si ale clientilor acestuia si/sau ale tertilor cu care are relatii de afaceri sau cu care intra in contact prin natura activitatii desfasurate;
b) Sistemul organizatoric, informational si de management al PRESTATORULUI;
c) Informatii referitoare la numele clientilor si furnizorilor PRESTATORULUI, precum si orice alte informatii referitoare la datele tehnice, financiare, comerciale, indiferent daca in documentele respective figureaza sau nu cuvintele “confidential” ori “proprietate exclusiva”.
3. BENEFICIARUL declara si intelege ca va folosi informatiile confidentiale care ii parvin pe parcursul executarii prezentului Contract numai in interesul si in scopul indeplinirii obligatiilor sale contractuale si se obliga sa nu le transmita tertilor, indiferent de motiv si indiferent de forma in care ar putea fi transmise.
4. În cazul în care se dovedește că au încălcat obligația de confidențialitate, vor datora Beneficiarului penalități egale cu prejudiciul cauzat.

5. Orice declaraţii sau interviuri, precum şi dezvăluirea oricăror informaţii către media în legatură cu cursul se poate face de BENEFICIAR numai cu acordul prealabil al PRESTATORULUI.
6. Toate drepturile ce decurg din dreptul de proprietate intelectuală asupra programului, modelelor de curs, precum și a oricărui material folosit de formatorii incluși în programul de formare, în timpul procesului de formare sunt proprietatea exclusivă a PRESTATORULUI şi sunt protejate de legislația în domeniul proprietății intelectuale.

VIII. CLAUZA DE NECONCURENŢĂ

1. BENEFICIARUL garantează şi răspunde că nu va intra, în mod direct sau indirect, în concurenţă cu activitatea PRESTATORULUI și nici nu va desfășura, în mod direct sau indirect, el însuşi, angajaţi ori interpuşi ai acestuia, cu titlu gratuit sau cu titlu oneros, alte cursuri care au obiect identic sau similiar cu cel pus la dispoziţia sa de către PRESTATOR.
2. În masura în care această obligație este încălcată, BENEFICIARUL va fi ținut la plata daunelor interese către PRESTATOR, al căror cuantum este de minim 30.000 euro. În masura in care prejudiciul cauzat este unul mai ridicat, PRESTATORUL va fi indreptatit la repararea integrala a prejudiciului.

IX. ÎNCETAREA

1. Prezentul Contract încetează în următoarele cazuri:
1.1.prin ajungerea la termen;
1.2. prin acordul scris al ambelor parti;
1.3. prin rezilierea contractului.

2. Părtile au dreptul de a considera contractul ca fiind reziliat de plin drept, fără cerere de chemare în judecată şi fără nicio altă formalitate prealabilă, în cazul în care partea în culpă încalcă oricare dintre obligațiile din prezentul contract considerate de catre parţi esenţiale şi nu remediază această situaţie în termen de maxim 3 zile de la primirea notificării în acest sens de la cealalata parte (notificarea putând prevedea şi un termen mai scurt, în functie de circumstanţe)

3. În cazul neachitării la timp a serviciilor contractate, Prestatorul este absolvit de obligația acordării serviciilor de instruire online sau de livrarea produselor comandate.

X. POLITICA DE RETUR/ANULARE

1.În baza legislației UE, la achiziția unui produs sau serviciu online, aveți dreptul de a anula comanda în termen de 14 zile, indiferent de motiv și fără nicio justificare.

2. În cazul retragerii din program a Beneficiarului, acestuia nu i se restituie nici o suma din prețul achitat.

3. Părţile înţeleg şi declară expres că, în situaţia în care BENEFICIARUL nu participă la toate orele sau nu îşi îndeplineşte în mod exact, integral şi la timp toate task-urile şi misiunile oferite lui de către PRESTATOR, acesta nu beneficiază de „GARANŢIE SUCCES CURS” sau „GARANŢIE RISC 0” , în cazul în care aceasta există.

XI. FORŢA MAJORĂ

1. Niciuna dintre Părţi nu răspunde de neexecutarea la termen sau/și de executarea în mod necorespunzător – total sau parțial – a oricărei obligatii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, aşa cum este definită de lege.
2. Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termen de 5 (cinci) zile de producerea evenimentului şi să ia toate masurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.
3. Dacă în termen de 10 (zece) de zile de la producere evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să-şi notifice încetarea de plin drept a prezentului contact fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.

XII. ALTE CLAUZE

1. BENEFICIARUL nu va fi îndreptătit să cesioneze şi/sau să transfere drepturile şi/sau obligaţiile rezultând sau derivând din curs către un terţ fără consimţământul scris şi prealabil al PRESTATORULUI.
2. Părţile înţeleg şi acceptă ca toate sumele primite din parteneriate, promovari şi/sau publicitate în legătură cu cursul ce face obiectul prezentelor termeni şi condiţii revin exclusiv PRESTATORULUI.
3. În cazul neachitării în mod integral, exact şi la timp a serviciilor contractate, conform art. IV, PRESTATORUL este absolvit de obligația acordării serviciilor de instruire online.
4. Părţile înţeleg şi declară expres că, în situaţia în care BENEFICIARUL nu participă la toate orele sau nu îşi îndeplineşte în mod exact, integral şi la timp toate task-urile şi misiunile oferite lui de către PRESTATOR, acesta nu beneficiază de „GARANŢIE SUCCES CURS” sau „GARANŢIE 100%” , în cazul în care aceasta există.
5. Părţile înţeleg ca în cazul retragerii din program a BENEFICIARULUI, acestuia nu i se restituie nici o suma din prețul achitat.
6. Întârzierea în plata mai mult de 3 zile da dreptul PRESTATORULUI de a întrerupe accesul la serviciile furnizate până la achitarea sumelor cuvenite, conform art. IV.

XIV. DOCUMENTELE ACORDULUI

1. Prezentele termeni şi condiţii

2. Orice altă informaţie de pe alinaiorgulescu.ro; sanovera.ro și a aplicației Sanovera

XV. LITIGII

1. Toate litigiile şi disputele referitoare la prezentul contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă.
2. În cazul în care părţile nu reuşesc pe cale amiabilă, orice litigiu decurgând din sau în legătură cu prezentul contract, inclusiv referitor la încheierea, nulitatea, interpretarea, executarea sau desființarea acestuia, va fi soluționat definitiv de către instanțele de judecată de la sediul Beneficiarului.

XVI. CLAUZE FINALE

1. Părţile declară că înteleg deplin efectele clauzelor prezentelor termeni şi condiţii şi că aceste clauze reflectă voinţa comună şi neîngradită a părţilor.
2. Orice comunicare dintre părţi referitoare la prezentele termeni şi condiţii poate fi transmisă prin e-mail sau scrisoare, potrivit dispozitiilor legale în vigoare.
3. Modificarea prezentelor termeni şi condiţii poate fi făcută de către PRESTATOR fără acordul scris al părţilor contractante.
4. Clauzele prezentelor termeni şi condiţii se completează cu dispozițiile legale în vigoare.
5. Prezentele termeni şi condiţii se supun dispoziţiilor legii române.
6. Prezentelor termeni şi condiţii nu aduce atingere nici unui alt contract încheiat între Părţi.

POLITICA DE UTILIZARE COOKIE-URI

1. Site-ul alinaiorgulescu.ro; sanovara.ro și aplicația Sanovera utilizeaza cookie-uri.

Această secțiune îți oferă mai multe informații despre ce sunt cookie-urile, cum le folosim și cum le poți gestiona atât pe site-ul nostru cât și pe alte site-uri.

Despre cookies, ce sunt şi cum funcționează.

Informaţiile prezentate în continuare au scopul de a informa utilizatorul despre plasarea, utilizarea şi administrarea “cookie”-urilor utilizate de site-urile alinaiorgulescu.ro; sanovara.ro și aplicația Sanovera.

Te rugăm să citești cu atenţie informaţiile ce urmează:

Acest website foloseşte cookie-uri proprii cât şi cookie-uri adăugate de terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia.

În ceea ce numim “web modern” sau “web 2.0, cookie-urile joacă un rol important în facilitarea accesului şi livrării multiplelor servicii de care utilizatorul se bucură pe Internet, cum ar fi:

  • Personalizarea anumitor setări precum: limba în care este vizualizat site-ul, data şi ora, păstrarea opţiunilor/setărilor (inclusiv memorarea acestora) şi păstrarea preferinţelor mai vechi prin accesarea diferitelor butoane/funcţii.
  • Cookie-urile oferă deţinătorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face şi mai eficiente ori mai accesibile pentru utilizatori.
  • Permit aplicaţiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse (inserate/embed) în anumite pagini pentru a crea o experienţă de navigare mai valoroasă, mai utilă şi mai plăcută.

2. Ce este un “cookie”?

Un “Internet Cookie” (termen cunoscut şi ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” ori pur şi simplu “cookie”) este un fişier de mici dimensiuni, format din litere şi numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul.

Cookie-ul este trimis printr-o solicitare emisă de către web-server pe care este găzduit site-ul, către browser-ul utilizatorului (Ex: Firefox, Internet Explorer, Chrome etc.) şi este complet “pasiv”, în sensul că nu conţine programe software, viruşi sau spyware şi nici nu poate accesa informaţiile de pe hard driveul utilizatorului.

Un cookie este format din 2 părţi: numele şi conţinutul sau valoarea cookie-ului şi este asociat în mod unic cu domeniul pe care este găzduit site-ul care l-a trimis către browserul utilizatorului (ex: alinaiorgulescu.ro; sanovara.ro și aplicația Sanovera). Mai mult, durata de existenţă a unui cookie este determinată şi doar webserver-ul care a trimis cookie-ul îl poate accesa din nou, şi numai în momentul în care utilizatorul se întoarce pe site-ul asociat webserver-ului respectiv.

Cookie-urile nu solicită informaţii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate şi nici nu pot identifica personal utilizatorii de internet.

Există două categorii principale de cookie-uri:

  • Cookie-uri de sesiune – acestea sunt stocate temporar în dosarul de cookie-uri al browserului web până când utilizatorul părăseşte siteul respectiv sau închide fereastra browserului.
  • Cookie-uri persistente – acestea sunt stocate în computer sau echipamentul folosit pe hard pentru o perioadă mai lungă și rămân stocate inclusiv după părăsirea siteului sau după închiderea browserului web (iar în general depind de durata de viaţă prestabilită pentru cookie).

Cookie-urile persistente le includ şi pe cele plasate de un alt website decât cel pe care îl vizitează utilizatorul la momentul respectiv – cunoscute sub numele de “third party cookies” (cookie-uri plasate de terţi) – care pot fi folosite în mod anonim pentru a memora interesele unui utilizator, astfel încât să fie livrată publicitate cât mai relevantă pentru utilizator.

3. Avantajele cookie-urilor

Un cookie conţine informaţii care fac legătura între un browser (utilizatorul) şi un web-server anume (site-ul). Dacă un browser accesează acel web-server din nou, acesta poate citi informaţia deja stocată şi reacţiona în consecinţă.

Cookie-urile asigură utilizatorilor o experientă placută de navigare şi susţin eforturile multor siteuri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorillor. Exemple – preferinţele în materie de confidenţialitate online, opţiunile privind limba site-ului sau publicitate relevantă etc.

4. Durata de viaţă a unui cookie

Cookie-urile sunt administrate de web-servere. Durata de viaţă a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singură sesiune (“session cookies”) şi nu sunt reţinute după ce utilizatorul  părăseşte site-ul, iar unele cookie-uri sunt reţinute şi refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel site (“cookie-uri permanente”).

Cu toate acestea, cookie-urile pot fi şterse de utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browserului.

5. Cookie-urile plasate de terţi

Anumite secţiuni de conţinut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terţe părţi/furnizori (Ex: news box, un video sau o reclamă). Aceste terţe părţi pot plasa de asemenea cookie-uri prin intermediul site-ului şi ele se numesc “third party cookies”, pentru că nu sunt plasate de site-ul respectiv. Furnizorii terţi trebuie să respecte de asemenea legea în vigoare şi politicile de confidenţialitate ale deţinătorului site-ului.

6. Utilizarea cookie-urilor de către acest site

Vizita pe acest site poate plasa cookie-uri în scopuri de:

  • De performanţă a site-ului
  • De analiză a vizitatorilor
  • De înregistrare sau autentificare
  • Ale terţelor părţi

            6.1. Cookie-uri de performanţă

Acest tip de cookie reţine preferinţele utilizatorului pe acest site, astfel încât nu mai este nevoie de setarea lor la fiecare vizitare a site-ului.

            6.2. Cookie-uri de analiză a vizitatorilor

De fiecare dată când un utilizator vizitează acest site, softul de analytics furnizat de o terţă parte generează un cookie de analiză a utilizatorului. Acest cookie ne spune dacă aţi mai vizitat acest site până acum. Browserul comunică dacă există acest cookie, iar dacă nu, este generat unul. Acest lucru permite monitorizarea utilizatorilor unici care vizitează site-ul şi cât de des o fac.

Acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele fizice, ele sunt folosite doar în scop statistic.

            6.3. Cookie-uri pentru înregistrare sau autentificare

Când vă înregistraţi ori vă autentificaţi pe acest site, se generează un cookie care ne anunţă dacă sunteţi înregistrat sau nu. Server-ul nostru utilizează aceste cookie-uri pentru a identifica contul cu care sunteţi înregistrat şi dacă aveţi permisiunile necesare pentru un anumit serviciu ori pentru accesul la secţiuni ale site-ului. De asemenea, permite asocierea comentariilor pe care le postaţi pe site cu username-ul contului dvs. Dacă nu aţi selectat “păstrează-mă înregistrat”, acest cookie se va şterge automat când veţi închide browserul sau calculatorul.

            6.4. Cookie-uri ale terţelor părţi

Pe unele pagini, terţii pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul unei reclame/aplicaţii sau pentru customizarea unei aplicaţii. Datorită modului de utilizare, acest site nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terţele părţi nu pot accesa cookie-urile deţinute de acest site.

Publicitatea online ce aparţine terţelor părţi

Unele dintre acestea folosesc propriile cookie-uri anonime pentru a analiza câte persoane au vizualizat un mesaj publicitar, ori pentru a vedea câte persoane au vizualizat de mai multe ori aceeaşi reclamă.

Companiile care generează aceste cookie-uri au propriile politici de confidenţialitate, iar acest site nu are acces la aceste cookie-uri. Cookie-urile părţilor terţe sunt folosite pentru a vă arăta publicitate targetată şi pe alte site-uri, bazându-se pe navigarea dvs. pe acest site.

7. Tipul de informaţii stocate şi accesate prin intermediul cookie-urilor

Cookie-urile păstrează informaţii într-un fişier text de mici dimensiuni care permit unui site să recunoască un browser. Web-serverul va recunoaşte browserul până când cookie-ul expiră sau este şters.

Cookie-ul stochează informaţii importante care îmbunătaţesc experienţa de navigare pe Internet. Ex: setările privind limba în care se doreşte accesarea unui site, păstrarea unui user logat în contul de membru ori contul de mail, securitatea online, păstrarea şi memorarea unor setări etc.

Deși cookie-urile sunt stocate în memoria calculatorului utilizatorului de Internet, ele nu pot accesa/citi alte informații aflate în respectivul calculator. Cookie-urile nu sunt viruși. Ele sunt doar mici fișiere text; nu sunt compilate sub formă de cod și nu pot fi executate. Astfel, nu se pot auto-copia, nu se pot răspândi în alte rețele pentru a genera acțiuni și nu pot fi folosite pentru răspândirea de viruși.

8. Importanţa cookie-urilor pentru Internet

Cookie-urile reprezintă punctul central al funcţionării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experienţe de navigare prietenoase, adaptată preferinţelor şi intereselor fiecărui utilizator.

Cookie-urile pot asigura o interacțiune mai rapidă și mai ușoară între utilizatori și site-urile web. Spre exemplu, în momentul autentificării unui utilizator pe un anumit site web, datele de autentificare sunt stocate într-un cookie; ulterior, utilizatorul poate accesa respectivul site fără să fie nevoie să se autentifice din nou.

În mod similar, cookie-urile pot stoca informații referitoare la produsele comandate de către utilizator pe un site de comerț electronic, făcând astfel posibil conceptul de „coș de cumpărături”.

De asemenea, cookie-urile pot oferi site-urilor web posibilitatea de a monitoriza activitățile online ale utilizatorilor și de a stabili profiluri de utilizatori, care pot fi apoi folosite în scopuri de marketing.

Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamnă că nu veţi mai primi publicitate online, ci doar că aceasta nu va mai putea ţine cont de preferinţele şi interesele dvs. evidenţiate prin comportamentul de navigare.

Exemple de întrebuinţări importante ale cookie-urilor (care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):

  • Conţinut şi servicii adaptate preferinţelor utilizatorului – categorii de ştiri, vreme, sport, hărţi, servicii publice şi guvernamentale, site-uri de entertainment şi servicii de travel.
  • Oferte adaptate pe interesele utilizatorilor – reţinerea parolelor, preferinţele privind limba (Ex: afişarea rezultatelor căutărilor în limba română).
  • Reţinerea filtrelor de protecţie a copiilor privind conţinutul pe Internet (opţiuni family mode, funcţii de safe search).
  • Limitarea frecvenţei de difuzare a reclamelor – limitarea numarului de afişări a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site.
  • Furnizarea de publicitate relevantă pentru utilizator.
  • Măsurarea, optimizarea şi caracteristicile de analytics – cum sunt confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un site, ce tip de conţinut este vizualizat mai mult şi modul cum un utilizator ajunge pe site (ex: prin motoare de căutare, direct, din alte site-uri etc). Site-urile derulează aceste analize a utilizării lor pentru a îmbunătăţi site-urile în beneficiul utilizatorului.

9. Politica remarketing

În paginile website-urilor alinaiorgulescu.ro; sanovara.ro și aplicației Sanovera, prin intermediul unei etichete pentru remarketing (remarketing tag) şi a unui cod de conversie, primite de la Google AdWords, sunt colectate cookie-uri (număr ce identifica în mod unic un browser web de pe un anumit computer, nu o persoană). Eticheta pentru remarketing Google colectează cookie-uri în vederea afişării unor anunţuri în website-urile reţelei Google Display şi în Google Search.

Când utilizatorii vizitează o pagină a website-ului care conţine remarketing tag, cookie-ul browser-ului pe care îl folosesc este adăugat unei liste pentru remarketing. O lista pentru remarketing este un set de module cookie de utilizator, generate de una sau de mai multe etichete pentru remarketing.

Google AdWords foloseşte cookie-urile pentru a afişa anunţuri sponsorizate în website-urile reţelei Google Display şi în Google Search utilizatorilor care au vizitat paginile website-urilor alinaiorgulescu.ro; sanovara.ro și aplicația Sanovera. În cazul în care nu eşti de acord cu utilizarea modulelor cookie de către Google, dezactivarea se poate face prin Managerul preferinţelor anunţurilor.

10. Securitatea şi problemele legate de confidenţialitate

Cookie-urile NU sunt viruşi! Ele folosesc un format de tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăţi de cod, aşa că nu pot fi executate şi nici nu pot auto-rula. În consecinţă, nu se pot duplica sau replica pe alte reţele pentru a rula sau replica din nou. Întrucât nu pot îndeplini aceste funcţii, nu pot fi considerate viruşi.

Cookie-urile pot fi totuşi folosite în scopuri negative. Deoarece stochează informaţii despre preferinţele şi istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anume site cât şi pe mai multe site-uri, cookie-urile pot fi folosite ca o formă de spyware. Multe produse anti-spyware sunt conştiente de acest fapt şi în mod constant marchează cookie-urile pentru a fi şterse în cadrul procedurilor de ştergere/scanare anti-virus/anti-spyware.

În general browserele au integrate setări de confidenţialitate care furnizează diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioada de valabilitate şi ştergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.

11. Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri.

Având în vedere că protecţia identităţii este foarte importantă şi reprezintă dreptul fiecărui utilizator de internet, este indicat să se ştie care sunt eventuale probleme ce pot apărea în legătură cu cookie-urile. Întrucât prin intermediul lor se transmit în mod constant în ambele sensuri informaţii între browser şi site, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informaţiile conţinute de cookie pot fi interceptate. Deşi foarte rar, acest lucru se poate întâmpla dacă browserul se conectează la server folosind o reţea necriptată (Ex: o reţea Wi-Fi nesecurizată).

Alte atacuri bazate pe cookie implică setări greşite ale cookie-urilor pe servere.

Dacă un site nu solicită browserului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi această vulnerabilitate pentru a păcăli browserele în a trimite informaţii prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informaţiile în scopul de a accesa neautorizat anumite site-uri. Este foarte important să fiţi atenţi în alegerea metodei celei mai potrivite de protecţie a informaţiilor personale.

12. Gestionarea, dezactivarea și ștergerea cookie-urilor

Informații detaliate referitoare la modalitățile de gestionare, dezactivare și ștergere a cookie- urilor prin utilizarea setărilor broswer-ului folosit pentru navigarea pe Internet sunt disponibile la următoarele adrese:

Internet Explorer – Ștergerea și gestionarea modulelor cookie (IE 8, 9 și 10):

Mozilla Firefox – Setările pentru cookie-uri și depanarea cookie-urilor (activare și dezactivare cookie-uri, eliminare cookie-uri, blocarea anumitor site-uri de la plasarea de cookie-uri, deblocarea plasării de cooki-euri, etc)

Google Chrome – Gestionarea cookie-urilor (ștergere, blocare, permitere, stabilirea de excepții, etc)

Safari – Manage cookies – Administrează cookie-uri (doar în limba engleză)

Remove cookies – Șterge cookie-uri (doar în limba engleză)

Opera – Gestionare și ștergere cookie-uri (doar în limba engleză)

13. Surse și informații suplimentare: